Op vrijdag 26 april kwamen nationaal voorzitter van jong CD&V Tom Vandenkendelaere, provinciaal voorzitter Kevin Defieuw en regionaal voorzitter Gaëtan Tijtgat naar Deerlijk om de opstart van onze jongerenafdeling te begeleiden. Voor de komende drie jaar zal gemeenteraadslid Lien De Ketele de rol van voorzitter op zich nemen. Thomas Herrero en Tom De Roo maken deel uit van de kern van jong CD&V. Dit trio is erg gedreven en enthousiast om de Deerlijkse jongeren te betrekken in het gemeentebeleid. Jong CD&V wil een forum creëren waar álle jongeren uit Deerlijk kritisch kunnen nadenken over politiek en de uitdagingen waar we voor staan, in het bijzonder binnen onze eigen gemeente. Om dit te bereiken zullen we in de loop van het jaar acties en activiteiten organiseren. Deze zomer willen we ook binnen de regio uitpakken met een eerste activiteit.

Vrijdag 26 april was ook de eerste ontmoeting tussen het lokale, regionale, provinciale en nationale niveau van jong CD&V. Samen willen we de handen in elkaar slaan om de stem en de visie van de jongeren tot bij de beleidsmakers te brengen. Ook voor de operatie Innesto waarbij moederpartij CD&V wil inzetten op inhoudelijke en ideologische vernieuwing zal de jeugd inhoudelijke input leveren. Hierover werd al uitvoering gedebatteerd tijdens het nationaal voorjaarscongres van jong CD&V.

Foto (vlnr):

- Felix De Clerck (lid van het nationaal CD&V bureau)

- Virginie Van Luchene (voorzitster jong CD&V Waregem)

- Kevin Defieuw (provinciaal voorzitter jong CD&V West-Vlaanderen)

- Charlotte Van Praet (jong CD&V Waregem)

- Thomas Herrero (jong CD&V Deerlijk)

- Tom Vandenkendelaere (nationaal voorzitter jong CD&V)

- Pieter Dobbelaere (jong CD&V Wevelgem)

- Gaëtan Tijtgat (regionaal voorzitter jong CD&V)

- Lien De Ketele (voorzitster jong CD&V Deerlijk)

- Claude Croes (burgemeester Deerlijk)

- Tom De Roo (jong CD&V Deerlijk)