DEERLIJK - Voor de veertigtal kansarme kinderen in Deerlijk brengt Sinterklaas vandaag een extra cadeautje mee. De leden van Jong CD&V Deerlijk zorgden voor een zakje vol snoepgoed en vroegen de Sint en zijn Zwarte Pieten om het rond te verdelen. “We willen dat alle kinderen een mooie Sinterklaasperiode hebben. En vinden dat kinderen die het thuis niet zo breed hebben, een lekker extraatje verdienen”, zeggen Lies De Witte, Tom De Roo en Louis Vanderbeken. In het totaal overhandigden ze 43 snoepzakjes aan OCMW-voorzitter Kaat Olivier.

De snoepzakjes met daarin het typische Sinterklaas-snoepgoed, zoals chocolade, marsepein en speculoos werden aangekocht met een deel van de opbrengst van de quiz die Jong CD&V afgelopen weekend organiseerde. Het is de ambitie om vanaf nu telkens een deel te schenken aan het goede doel. Het snoepgoed werd samen afgegeven met het ingezamelde speelgoed van de parochie afgelopen weekend.