CD&V Deerlijk is volop bezig met de samenstelling van de kandidatenlijst voor de verkiezingen in oktober 2018.

"Onze kandidatenlijst moet vernieuwend en verruimend zijn", zegt burgemeester Claude Croes, die opnieuw lijsttrekker wordt voor CD&V Deerlijk. "We willen met een zo sterk mogelijke kandidatenlijst naar de kiezer trekken, kandidaten met een sterk engagement om te blijven werken aan de toekomst van onze levendige gemeente."

We stappen af van het klassieke zuilensysteem en wensen ook nieuwe kandidaten aan te trekken die zich liever niet binden aan een politieke partij maar die met gedrevenheid zich wensen in te zetten voor de belangrijke thema's binnen onze gemeente.

Met Ann Accou en Kaat Olivier stoppen twee van de CD&V schepenen op het einde van deze legislatuur, en zal de toekomstige bestuursploeg er dus zeker anders gaan uitzien. "We verliezen hierdoor twee stemmenkanonnen, maar we hebben zeker kandidaten die hen kunnen vervangen", zegt Yves Vande Wiele, voorzitter van CD&V Deerlijk. “De samenstelling van het toekomstige College van Burgemeester en Schepenen ligt volledig in handen van de kiezer. Diegene met de meeste persoonlijke voorkeurstemmen krijgt het mandaat, zonder voorafgaande afspraken, en dus volledige transparantie."

We willen de kandidatenlijst in maart klaar hebben. De lijstvolgorde zal pas eind mei worden bekend gemaakt.

De komende weken en maanden zal volop gewerkt worden aan de toekomstvisie voor onze gemeente. Hiervoor gaan we in dialoog met burgers en verenigingen via diverse initiatieven. Daaruit gaan we terug onze speerpunten selecteren voor het programma waarmee we naar de kiezer zullen trekken.